بررسی میزان انعکاس مفاهیم « نو آسیب های اجتماعی »در کتاب های درسی دوره متوسطه دوم از دیدگاه دبیران شهر مرند در سال 1395-1394
کد مقاله : 1125-CNCC-FULL
نویسندگان
فهیمه صیادی *
آموزش و پر ورش
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی بررسی میزان انعکاس مفاهیم  نو آسیب های اجتماعی در کتاب های درسی دوره متوسطه دوم از دیدگاه دبیران شهر مرند در سال 1395-1394 انجام گرفته است. این تخقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نظر روش جمع آوری داده ها از نوع میدانی می باشد. حجم جامعه در پژوهش حاضر کلیه  معلمان متوسطه شهر مرند به تعداد  650 نفر می باشد. که از بین آنها 236 نفر به عنوان نمونه با استفاده از جدول مورگان و به صورت نمونه‌گیری  تصادفی  طبقه ای نسبی انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته است. برای تعیین روایی از نظرات اساتید صاحبنظر در این زمینه استفاده شد. برای برآورد پایایی نیز ازآلفای کرونباخ استفاده شده است که پایایی 75/0 بدست آمد. داده ها در دو بخش آمار توصیفی (اطلاعات دموگرافیکی، جداول و نمودار)وآمار استنباطی ( آزمون تی تک نمونه) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج بدست آمده نشان داد که: مفاهیم  نو آسیب های اجتماعی در کتاب های درسی دوره متوسطه دوم از دیدگاه دبیران شهر مرند  به میزان بالاتر از حد متوسط انعکاس یافته است.همچنین مفاهیم مربوط به اعتیاد به اینترنت وآسیب های فضای مجازی ،طلاق و فروپاشی  خانواده ، فقر به میزان بالاتر از حد متوسط انعکاس یافته است.مفاهیم مربوط به انحراف جنسی و بیکاری در کتاب های درسی دوره متوسطه دوم به به میزان پایین تر از حد متوسط انعکاس یافته است.
کلیدواژه ها
کلید واژه:  مفاهیم  نو آسیب ، اعتیاد به اینترنت ،طلاق و فروپاشی  خانواده ، فقر انحراف جنسی و بیکاری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر
login