نقش رسانه ها در روابط ایران و روسیه در دولت یازدهم و دوازدهم |
کد مقاله : 1123-CNCC-FULL |
نویسندگان |
شیرین ناصح * کارمند |
چکیده مقاله |
روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه پس از دهه ی هفتاد شمسی شکلی جدی گرفت. با این حال در دو دولت یازدهم و دوازدهم با نوساناتی روبرو بود. هدف این مقاله، واکاوی مسائل و مشکلاتی است که در روند روابط بین دو کشور در دو دولت حسن روحانی وجود داشته است و اینکه نقش رسانه ها در این روند کجاست و اهمیت این مسئله، در کشف ضعف هایی است که در این دوره باعث شکننده بودن روابط دو کشور شده است. اگرچه در خصوص موضوع این مقاله، پژوهش هایی صورت گرفته است اما تلاش برای ارائه ی تحلیلی بدون تعصب، با توجه به جایگاه رسانه ها را می توان دال بر نوآوری این مقاله دانست. لذا سوال اصلی این مقاله اینگونه مطرح شده است که نقش رسانه ها در روابط ایران و روسیه در دولت یازدهم و دوازدهم چیست؟ فرضیه این مقاله این است که رسانه ها در دنیای امروز، نقش تاثیرگذاری در سیاست خارجی و تصمیم سازی سیاستگذاران این عرصه دارند. به نظر می رسد که در خصوص روابط ایران و روسیه در دو دولت یازدهم و دوازدهم، نقش رسانه ها در دو کشور، چندان قابل اعتنا نبوده است. یافته ها اینگونه تبیین می شود که یکی از اصلی ترین مسائل مطرح شده در روابط دو کشور، همکاری با هم به عنوان یک جبهه در مقابل امریکا بوده است که در رسانه های دو کشور منعکس شده است. |
کلیدواژه ها |
دولت یازدهم، دولت دوازدهم، ایران، روسیه، سیاست خارجی، رسانه. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |