تعامل رسانه های اجتماعی بین معلمان و دانش آموزان بررسی فرصت ها و چالش ها در مدارس ابتدایی |
کد مقاله : 1113-CNCC-FULL |
نویسندگان |
پروانه بخشی تلیابی * دانشگاه امام خمینی |
چکیده مقاله |
معلمان در محیط های مدرسه ابتدایی مسئولیت پذیرتر از رفتار دانش آموزان خود در رسانه های اجتماعی هستند. ادبیات کنونی به مسائلی در مورد ارتباط معلمان با دانش آموزان در رسانه های اجتماعی در مدارس ابتدایی می پردازد، در حالی که زمینه های مدرسه ابتدایی هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین، انتظارات و تجربیات معلمان و دانشآموزانی که با یکدیگر در رسانههای اجتماعی شرکت میکنند به صورت کیفی مورد مطالعه قرار گرفتهاند تا فرصتها و چالشها را در زمینه مدرسه ابتدایی کشف کنند. در طول شش هفته، شش معلم در واتس اپ و اینستاگرام با دانش آموزان خود شرکت کردند، در حالی که یک دفترچه خاطرات داشتند و در مصاحبه نهایی شرکت کردند. منتخبی از دانش آموزان هر کلاس قبل و بعد از مطالعه در گروه های متمرکز شرکت کردند. کلیه داده های کیفی بر اساس اصول نظریه زمینه ای پردازش شده اند. یافتههای ما نشان میدهد که معلمان و تعداد فزایندهای از دانشآموزان مشارکت آنلاین یکدیگر را به طور مثبت تجربه کردند. معلمان و دانشآموزان میتوانند از فرصتهای اجتماعی و عملکردی بهرهمند شوند، در حالی که استفاده از رسانههای اجتماعی بهعنوان یک پلتفرم یادگیری کمتر آشکار به نظر میرسد. چالشهای زیر بیشترین تأثیر را بر فرصتهای تجربه شده داشتند: ادغام زمینههای خصوصی و حرفهای، حفظ سطح فعالیت، دخالتهای معلم، استفاده از گروههای جایگزین توسط دانشآموزان و مسائل دسترسی. معلمان باید سعی کنند کودکان را برای غلبه بر این موانع مشارکت دهند و آموزش هایی را برای ارزیابی ارتباط میانجی آنها با دانش آموزان در نظر بگیرند. |
کلیدواژه ها |
آموزش ابتدایی، ارتباطات کامپیوتری، مسائل آموزشی، رسانه در آموزش و پرورش. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |