بررسی تاثیر و نفوذ تاثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی بر دنبال‌کنندگان
کد مقاله : 1087-CNCC-FULL
نویسندگان
علیرضا حاتمی *
مدیریت رسانه؛ دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده مقاله
توسعه روز افزون اینترنت و رسانه‌های اجتماعی منجر به پیدایش شخصیت‌ها و رفتارهای جدید در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف شده است. تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی که بیشتر آنها را با نام لاتین اینفلوئنسر می‌شناسیم، کاربرانی از شبکه‌های اجتماعی‌اند که دنبال‎‌کنندگان فراوانی دارند و دارای نفوذ و تاثیر روی دنبال‌کنندگان خود هستند. امروزه اثراتی که این تاثیرگذاران روی رفتارهای مختلف اعم از قصد خرید دنبال‌کنندگان مخصوصا نسل z و نسل‌های جدیدتر می‌گذارند بر کسی پوشیده نیست و روندی به شدت روبه افزایش دارد. بی شک پژوهش‌ها در رابطه با شناخت ابعاد مختلف این تاثیرگذاران چه در حوزه سیاستگذاری کلان و چه در سطوح پایین‌تر جامعه می‌تواند منجر به آگاهی بیشتر و واکنش‌های مناسبت‌تر نسبت به این موضوع گردد. به همین علت در پژوهش پیشرو به دنبال پاسخ به سوال چگونگی اقناع مخاطب و نفوذ روی دنبال‌کنندگان توسط این تاثیرگذاران هستیم و با استفاده از مطالعات کتاب‌خانه‌ای و جستجوی کلید‌واژه‌های مرتبط با موضوع پژوهش در پایگاه‌های علمی به گردآوری و تحلیل اطلاعات در رابطه با سوال اصلی پژوهش پرداخته‌ایم.
کلیدواژه ها
شبکه‌های اجتماعی، تاثیرگذاران، اقناع، دنبال‌کنندگان، نسل z
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی
login