راه کارهای ارتقا اعتمادزایی در رسانه های اجتماعی داخلی با تأکید بر عصر دوم رسانهها |
کد مقاله : 1048-CNCC-FULL |
نویسندگان |
رضا صفائی *1، هادی جمشیدیان2، حسن درزیان رستمی3 1گروه حفاظت اطلاعات دانشگاه فارابی 2هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی 3هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران مرکزی |
چکیده مقاله |
از ویژگیهای اصلی رسانهها اعتمادسازی، اعتماد مداوم و اعتماد پایدار است، با این کلمه عمق رسانه تعریف میشود. اعتماد به اخبار منتشره، اعتماد به مخاطبان، اعتماد به گویندگان و... این بذر نقطه آغاز حرکت رسانه است، هرچند رسانه فنّاوری، ابزار، سوژه و... لازم دارد، اما اعتماد ستون استقرار آن است. رمز بقای رسانههای نوین اعتماد میان مخاطب و رسانه است. اهمیت آن بهقدری است که شاهد بروز دولت مجازی از طریق رسانههای اجتماعی هستیم که نشان از اعتماد به رسانهها و افزایش کاربران هست. رسانههای آینده مخاطب محور است و همچنان که در رسانه، استراتژی آپشن-ها میگوید: هر کس در هرلحظه، هرچه دوست دارد، باید بتواند پیدا کند و این باعث اعتماد مخاطبان و کاربران میشود؛ بنابراین هدف پژوهش پاسخ به این سؤال است که راهکارهای ارتقا اعتماد زایی در رسانههای اجتماعی داخلی با تأکید بر نظریه عصر دوم رسانهها کدامند؟ برای پاسخ به سؤال از روش کیفی با رویکرد توصیفی تحلیلی استفادهشده است، یافتهها نشان میدهد اعتماد زدایی در افکار عمومی از رسانهها بخشی به رسانهها و بخشی دیگر به مسئولان برمیگردد، برای برونرفت از این آسیبها، راهکارهایی با استفاده از ویژگیهای نظریه عصر دوم رسانهها اثر جان ون دایک برای اعتماد زایی افکار عمومی و کاربران رسانههای رسمی و اجتماعی ارائه گردید. |
کلیدواژه ها |
اعتماد زایی، اعتماد زدایی، رسانههای اجتماعی، نظریه دوم رسانهها |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |