بررسی کیفیت شبکه شاد بر روی دانش آموزان شهر سراب |
کد مقاله : 1033-CNCC-FULL |
نویسندگان |
فاطمه قهرمانی *، محیا اکبری آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
تحقیق حاضر جهت بررسی کیفیت شبکه شاد در دانشآموزان شهر سراب تدوین گردیده است. پس از مطالعه تحقیقات مرتبط با موضوع، بر آن شدیم که با مشارکت خود دانشآموزان و نه صرفاً گفتهها و شنیدهها، تأثیر شبکه شاد بر دانش آموزان را بررسی کنیم. بهمنظور دستیابی به این هدف، اطلاعات موردنیاز را به شکل اسنادی و میدانی و از طریق طراحی پرسشنامهای آنلاین گردآوری کردیم. پس از گرفتن استعلام از اداره آموزشوپرورش شهرستان سراب، کل دانشآموزان دوره دوم ابتدایی که در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول به تحصیل هستند، 2589 نفر بودند که با استفاده از جدول مورگان، تعداد نمونهی موردبررسی 335 نفر برآورد شد. با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای تصادفی، مدارسی را بهعنوان نمونه در نظر گرفته و چند کلاس از آنها را انتخاب کردیم و لینک پرسشنامه را به دانشآموزان آنها ارسال کردیم تا تکمیل نمایند. بر اساس نتایج بهدستآمده از پرسشنامه دریافتیم که دانشآموزان با توجه به تجربهای که از هر دو آموزش حضوری و مجازی داشتند، چنین تمایل دارند که آموزش حضوری با آموزش مجازی (شبکه دانشآموزی شاد) تلفیق گردد. به همین دلیل بهتر است مدارس حتیالامکان چنین بستری را برای موفقیت هر چه بیشتر فرایند یاددهی – یادگیری فراهم آورند. |
کلیدواژه ها |
شبکه دانشآموزی شاد، مجازی، حضوری، شهر سراب |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |