نقش رسانه های نوین و فناوری های نوظهور فضای مجازی در خلق فرصت ها و چالش های تجاری
کد مقاله : 1018-CNCC-FULL
نویسندگان
سیده آمنه میرباقری *
دانشگاه پیام نور
چکیده مقاله
فضای مجازی به طور فزاینده‌ای توجه دانشگاهیان و متخصصان را به خود جلب کرده است، که سعی در درک بهتر مبانی نظری و حوزه های کاربردی تجاری آن دارند. با ظهور اینترنت اشیا (IoT)، اکنون علاقه زیادی برای ساده‌سازی کنترل‌های شبکه بی‌سیم وجود دارد. این یک کار بسیار چالش برانگیز است که شامل اکتساب اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات، تصمیم‌گیری و اجرای اقدام در شبکه‌های IoT در مقیاس بزرگ است. متاورس بخشی از فرایند در حال تکامل از معماری اینترنت نسل بعدی است که یک دنیای مجازی فراگیر و خودسازگاری را تولید می‌کند که در آن انسان‌ها فعالیت‌هایی مشابه آنچه در دنیای واقعی دارند مانند ورزش کردن، انجام کار و معاشرت انجام می دهند. این در حال تبدیل شدن به واقعیت است و توسط فناوری‌های پیشرفته همیشه در حال تکامل مانند واقعیت توسعه‌یافته، هوش مصنوعی و بلاک‌چین هدایت می شود. این پژوهش نقشه موضوعی پژوهش فضای مجازی را طراحی و چهار جریان تحقیق (فناوری‌های فراجهانی، حوزه‌های کاربردی فراجهت، بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده و پایداری) را برای تحقیقات آینده پیشنهاد می‌کند که دانشگاهیان و متخصصان باید آن‌ها را بررسی کنند. همچنین به پیشرفت سیستماتیک دانش در این زمینه کمک می‌کند، برخی از مشارکت های نظری اولیه را با روشن کردن راه های تحقیقاتی آینده ارائه می دهد و بینش‌هایی را برای تجارت ارائه می‌دهد.
کلیدواژه ها
فضای مجازی، اینترنت اشیاء، متاورس، بازاریابی، پایداری.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی
login